Vi bliver ældre, og vi skal spare op. toft kommunikation bistod ATP og Ældre Sagen på Folkemødet 2014.

 

I 2014 valgte ATP og Ældre Sagen toft kommunikation i forbindelse med deres tilstedeværelse og budskab ved Folkemødet. Med organisering af event og kontakt til dagsordenssættende beslutningstagere som paneldeltagere, sikrede toft kommunikation de to organisationer bred tilstedeværelse, PR- og mediedækning.

 

toft kommunikation var ansvarlig for arrangement, rapportering, videoproduktion og PR-indsats i forbindelse med deres velbesøgte debat på Folkemødet 2014, der bl.a. gav indslag på TV2 News Finans samt DR 2 Morgen i en ellers presset medie-agenda under Folkemødet.

 

 

I 2013 fejrede Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Danmarks innovative kræfter. Ministeriet valgte toft kommunikation til at stå for presseomtalen, da fem af Danmarks mest innovative virksomheder blev kåret ved innovationskonkurrencen InnovationSTORM.

 

Presseindsatsen sikrede arrangementet 37 unikke pressehits over fire måneder i efteråret 2013 samt et langt indslag i TV2 Nyhederne i forbindelse med konferencen. Fhv. minister for forskning, innovation og videregående uddannelser, Morten Østergaard fortæller: 

 

”Ambitionen for InnovationStorm var at sætte fokus på de mange banebrydende, ambitiøse, overraskende, skæve og nødvendige innovationer, som danske virksomheder dagligt bestormer os med, og det lykkedes”.

 

 

 

 

 

 

Kulturministeriet sikrede kunstneres rettigheder – toft kommunikation sikrede presseomtalen.

 

toft kommunikation sikrede presseomtale for Kulturministeriets kampagne Share With Care. Kampagnens fokus var at fremhæve de tjenester, der støtter kunstnerne bag produkterne, når vi oplever og deler musik, film, tv, spil og litteratur på internettet. Med 82 unikke pressehit fordelt på seks måneder - et gennemsnit på tre presseomtaler om ugen – sikrede indsatsen Kulturministeriets kampagne bred og relevant presseomtale. Share With Care fik omtale i både tv- og radioprogrammer, landsdækkende aviser, fag- og medlemsblade samt indslag i TV2 Nyhederne.






toft kommunikation hjalp med at genfinde danskernes læselyst.

 

I 2015 valgte Kulturministeriet toft kommunikation til at stå for PR-indsatsen i kampagnen Danmark Læser. Baggrunden for kampagnen var et fald i antallet af danskere, der læser skønlitteratur. Derfor igangsatte forhenværende kulturminister Marianne Jelved læsekampagnen Danmark Læser, der skulle genfinde danskernes læselyst.

 

toft kommunikation sikrede kampagnen dækning på sociale medier og bred pressedækning før, under og efter Danmark Læser Dagen den 23. april 2015,

hvor 100.000 bøger blev delt ud til læselystne borgere.

PR-indsatsen resulterede i flere end 360 unikke pressehits. Og i ugen, hvor kampagnen blev lanceret, var der 30 pressehits om dagen.

Se mere om kampagnen her.

toft kommunikation udgav for første gang rapporten Den Danske Tænketanksanalyse i foråret 2015. Rapporten kortlægger mere end 30 danske tænketanke og bringer analyser af udvalgte tænketankes indflydelse, troværdighed og synlighed i medierne. Analyserne er baseret på mere end 75 kvalitative interview med både toppolitikere, embedsmænd, journalister og forskere.

Baggrunden for rapporten er, at der de seneste 10-15 år er der sket en eksplosiv udvikling i antallet af danske tænketanke. De har i stigende grad vundet synlighed i mediebilledet og indflydelse på den politiske dagsorden gennem grundige analyser af relevante politiske problemstillinger.

Det er første gang, der bliver udgivet en rapport om danske tænketanke, og interessen har været over alle forventninger. Derfor glæder vi os til at udgive endnu en udgave i foråret 2016.