Kulturministeriet sikrede kunstneres rettigheder – toft kommunikation sikrede presseomtalen.

 

toft kommunikation sikrede presseomtale for Kulturministeriets kampagne Share With Care. Kampagnens fokus var at fremhæve de tjenester, der støtter kunstnerne bag produkterne, når vi oplever og deler musik, film, tv, spil og litteratur på internettet. Med 82 unikke pressehit fordelt på seks måneder - et gennemsnit på tre presseomtaler om ugen – sikrede indsatsen Kulturministeriets kampagne bred og relevant presseomtale. Share With Care fik omtale i både tv- og radioprogrammer, landsdækkende aviser, fag- og medlemsblade samt indslag i TV2 Nyhederne.

toft kommunikation udgav for første gang rapporten Den Danske Tænketanksanalyse i foråret 2015. Rapporten kortlægger mere end 30 danske tænketanke og bringer analyser af udvalgte tænketankes indflydelse, troværdighed og synlighed i medierne. Analyserne er baseret på mere end 75 kvalitative interview med både toppolitikere, embedsmænd, journalister og forskere.

Baggrunden for rapporten er, at der de seneste 10-15 år er der sket en eksplosiv udvikling i antallet af danske tænketanke. De har i stigende grad vundet synlighed i mediebilledet og indflydelse på den politiske dagsorden gennem grundige analyser af relevante politiske problemstillinger.

Det er første gang, der bliver udgivet en rapport om danske tænketanke, og interessen har været over alle forventninger. Derfor glæder vi os til at udgive endnu en udgave i foråret 2016.

Det gav toft kommunikation svaret på den 6. april 2016 på Christiansborg til et velbesøgt gå-hjem-møde. Seminaret blev afholdt i forbindelse med offentliggørelsen af bureauets anden udgivelse af Den Danske Tænketanksanalyse. To oplagte debatpaneler bidrog til spændende oplæg efterfulgt af debat om tænketankes faglighed, synlighed og rolle i forhold til politikere, medier og embedsværk.

Debatten åbnede ligeledes døren på klem for interessante samarbejdsmuligheder mellem blandt andet tænketanke og embedsværk og sågar politiske partier.

 

Programmet for gå-hjem-mødet:

Velkomst og introduktion til Den Danske Tænketanksanalyse 2016

Direktør Søren Toft, toft kommunikation.

Panel 1: Hvad efterspørger Folketinget fra de danske tænketanke?

  • Uffe Elbæk (Å), formand for Alternativet
  • Kristian Thulesen Dahl (O), formand for Dansk Folkeparti
  • Martin Lidegaard (B), udenrigsordfører, Det Radikale Venstre

Paneldebat og spørgsmål fra salen.

Panel 2: Tænketankenes forhold til medier og civilsamfundet

  • Anders Krab-Johansen, chefredaktør, Børsen
  • Amalie Kestler, lederskribent, Politiken
  • Stina Vrang Elias, adm. direktør, DEA
  • Martin Ågerup, direktør, CEPOS
  • Kristian Weise, direktør, Cevea,
  • Jan Rose Skaksen, forskningschef, Rockwool Fondens Forskningsenhed

Paneldebat og spørgsmål fra salen.

Hvis du er interesseret i at høre mere og få materiale tilsendt fra seminaret, er du velkommen til at kontakte toft kommunikation på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller mobil 26 19 01 19.

Hvordan man vinder politikernes tillid og sikrer at de lytter

At sætte den politiske dagsorden bliver vigtigere og vigtigere i nutidens politiske arena. Det er den afgørende vej til at få politisk indflydelse – og derfor noget flere og flere organisationer stræber efter. Men hvad skal der til, for at det lykkes i praksis?

I en ny analyse ’Sådan sejrer I på Christiansborg’ sætter toft kommunikation fokus på de mange videnskilder og aktører som præger den offentlige debat og beder mere end 40 af Folketingets nuværende medlemmer give deres svar på: Hvilke videnskilder er de mest troværdige som rådgivere og i den offentlige debat: tænketanke, interesseorganisationer, fagforeninger, ministerier eller forskere? Hvilken rolle spiller de politiske rådgivere og embedsmændene i det daglige politiske arbejde?

I analysen måles og sammenlignes videnskildernes troværdighed. Analysen giver samtidig et praktisk og anvendeligt bud på, hvordan politiske aktører kan sætte kraftigere ind, for at opnå højere tillid og anvendelse blandt politiske beslutningstagere og dermed styrke deres kommunikation med Christiansborg. Interviewpersonerne tæller blandt andre:

  • Udenrigsminister og næstformand Kristian Jensen (V)
  • Fhv. minister & finansordfører Benny Engelbrecht (S)
  • Fhv. minister og gruppeformand Sofie Carsten Nielsen (RV)
  • Partiformand Uffe Elbæk (Å)
  • Udenrigsordfører Naser Khadar (C)

Skræddersyet oplæg til kommunikationsafdelingen og afdeling for politik og analyse

toft kommunikation tilbyder – udover salg af analysen - et skræddersyet oplæg efter jeres ønsker og behov, hvor vi uddyber, hvordan I Sejrer på Christiansborg.

Kontakt os gerne for yderligere oplysninger, hvis I er interesseret i analysen og/eller oplæg v. Søren Toft & Joachim Koefoed.

Kontaktinformationer

Direktør Søren Toft på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. / mobil: 26 19 01 10
Juniorkonsulent Joachim Koefoed på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. / mobil 29 93 94 70

Tak til Altinget.dk for den fine omtale. Her er et kort udsnit:

Tænketanke er gået ind i en dansk guldalder. Aldrig har der været flere, og aldrig har de været større.

Ifølge den årlige tænketanksanalyse fra firmaet toft kommunikation er der i dag 30 tænketanke med tilsammen omkring 1.400 ansatte. Når man sætter det i forhold til antallet af indbyggere, er vi nu på niveau med Sverige, som er førende på feltet i Norden.

Læs resten af historien her: http://www.altinget.dk/artikel/taenketanke-faar-flere-muskler-at-spille-med