I foråret 2016 udgav toft kommunikation analysen "Den Danske Tænketanksanalyse 2016". Rapporten er den anden i rækken fra toft kommunikation, der kortlægger og analyserer det danske tænketankslandskab. 2015 var valgår. Og med det fulgte en ny regering. Det sætter sit tydelige præg på 2016-rapporten, der leverer nye dybdegående analyser bl.a. baseret på interview med en række centrale politikere fra det "nye" politiske hold på Christiansborg. Folketingsvalget i 2015 er på mange måder et centralt emne i rapporten. Et af fokusområderne er således at belyse, hvem politkerne lytter til og vender sig mod, når de skal tankes op til et Folketingsvalg. Derudover indeholder rapporten en analyse af, hvilke tænketanke der satte de største aftryk i medierne, herunder sociale medier, under valgkampen. Igen i år har flere end 75 ledende beslutningstagere medvirket i rapportens analyser - bl.a. medlemmer af Folketinget, embedsværket, interesseorganisationer, fonde m.fl.

I forbindelse med køb af Den Danske Tænketanksanalyse tilbyder toft kommunikation at holde et oplæg af 60 minutters varighed om de vigtigste elementer i analysen for fx medarbejdere, ledelse, interessenter mv.

I foråret 2015 udgav toft kommunikation for første gang “Den Danske Tænketanksanalyse 2015”, der er en kortlægning og analyse af mere end 30 danske tænketankes indflydelse, troværdighed og synlighed i medierne.

Rapporten går i dybden med en analyse af de danske tænketankes troværdighed, indflydelse og kommunikationsværktøjer. Rapporten er baseret på mere end 75 kvalitative interview med både toppolitikere, ledende embedsmænd, journalister og forskere indenfor udvalgte politikområder. Beslutningstagerne giver samtidig deres vurdering af de danske tænketanke. Her er en artikel med foromtale af rapporten i Altinget.dk

I forbindelse med køb af Den Danske Tænketanksanalyse tilbyder toft kommunikation at holde et oplæg af 60 minutters varighed om de vigtigste elementer i analysen for fx medarbejdere, ledelse, interessenter mv.

Sæt Borgeren i spil – Sådan involverer du borgere og virksomheder i offentlig innovation, Christian Bason, Sune Knudsen og Søren Toft, Gyldendal Public, København - 2014. 2.udgave 

Bogen indeholder konkrete eksempler på innovationsskabelse og værktøjer til, hvordan organisationer og virksomheder kan motivere medarbejderne til nytækning i det offentlige. Link til bogen

Medarbejderdreven innovation i praksis, En casesamling med konkrete værktøjer til at gøre din arbejdsplads mere innovativ, Søren Sebastian Toft , FTF , 978-87-7356-106-5, 2009. Se mere her (PDF)

Innovationskraft på professionshøjskoler, - et idekatalog til innovativ ledelse i uddannelsessektoren, Søren Sebastian Toft og Leif Laszlo Haaning, Undervisningsministeriet, 978-87-603-2654-7, 2007. Se mere her (PDF)